Als museumeducator ontwikkel ik educatieve programma’s. Op basis van jouw wensen, verwachtingen en eisen ga ik aan de slag met het ontwikkelen van een lesprogramma, een rondleiding, een museumbezoek of een combinatie hiervan. Dit doe ik zowel voor scholen als voor musea. Een voorbeeld hiervan zijn de onderwijsprogramma’s van het nijntje museum. In 2019 was ik werkzaam als educator onderwijs ad interim bij Museum Catharijneconvent. Op dit moment werk ik als projectleider educatie bij Het Filiaal Theatermakers.

Voorbeelden:

  • Voor het Rietveld Schröderhuis heb ik een interactieve rondleiding met doe-opdrachten voor de groepen 7 en 8 van de basisschool geschreven.
  • Voor basisschool De Boomgaard heb ik voor een groep 6 een les over de Gouden Eeuw in het Centraal Museum bedacht en uitgevoerd. In de geschiedenisles kwam het 17eeeuwse poppenhuis aan de orde. Dan is het natuurlijk erg leuk om dit in het echt te gaan bekijken. Het werd een interessante les langs zoutvaatjes, portretten, pronkschilderijen en natuurlijk het poppenhuis.